Вивчали питання, щоб дійти згоди

Незаперечним законом сучасного виробництва є постійне вдосконалення. Ним керується й сучасне високотехнологічне підприємство ТОВ СП «НІБУЛОН», яке невпинно реалізує все нові економічні та соціальні проекти.

nibylonОдин із таких спрямований на розширення транспортних шляхів, зокрема використання водної артерії нашого регіону – Південного Бугу для судноплавства, що досить актуально з огляду на стан доріг.

Колись по річці жваво курсували баржі, теплоходи, підбадьорюючи гудками мешканців прибережних сіл: «Життя швидкоплинне, не відставайте!». З часом через природні процеси Південний Буг став непридатним для судноплавства, принаймні ділянка, що протікає по території нашого й сусідніх районів.

 Керівництво ТОВ СП «НІБУЛОН» разом із фахівцями відповідного профілю ініціювали ідею відновити рух водного транспорту від Вознесенська до Миколаєва. З цією  метою на замовлення підприємства  товариством «Інститут Укррічтранспроект» було розроблено  проект - «Поліпшення судноплавних умов   водних шляхів річки Південний Буг від м. Вознесенськ до м. Миколаїва». Над проектом працювали інженери, науковці, які досліджували гідрологічні особливості даної ділянки Південного Бугу, її флору і фауну. Місце складування  донних відкладень визначалося з урахуванням того, щоб якомога менше завдати шкоди живим організмам і рослинам.

Не завжди нове і прогресивне знаходить прихильників, є й не згодні або ті, хто звик усе піддавати сумнівам: а раптом щось піде не так?

До голови районної ради М. М. Заболотного та депутата районної ради О. В. Гриценка почали надходити  усні звернення, буцімто є порушення у проведенні робіт та відхилення від проектних рішень.

 Згідно зі статтею 55 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» було створено робочу групу районної ради із встановлення фактів порушення проектних рішень при виконанні робіт з поліпшення судноплавних умов водних шляхів річки Південний Буг на території Новоодеського району. 18 березня відбулося засідання робочої групи під головуванням заступника голови райдержадміністрації О. В. Гриценка, який, вислухавши думки  присутніх, запропонував розглянути всі  зауваження та  вислухати аргументи,  пояснення і, зрештою,  дійти згоди у вирішенні суперечливої ситуації.

Заступник генерального директора ТОВ СП «НІБУЛОН» із будівництва та експлуатації флоту і безпеки судноплавства А. О. Волік запевнив, що контроль за веденням робіт здійснюється. Працює потужна сучасна техніка, якою  керують кваліфіковані спеціалісти. Але якщо трапилося якесь непорозуміння, комісія готова виїхати, щоб з`ясувати все на місці. Андрій Олександрович також зауважив, що місцеві рибалки поводяться несвідомо (точніше сказати – зухвало):  браконьєрські знаряддя частенько перетинають судноплавний шлях річки Південний Буг та, намотуючись на підводні суднові механізми, завдають їм шкоди. Траплялося, що браконьєри з вогнепальною зброєю відкрито переслідували судна компанії та погрожували їх екіпажам. Крім того, знаходяться «сміливці», які розкидають буї, вдаючись до протиправних дій.

Гур`ївський сільський голова Л. Л. Джуламанова повідомила, що відбулися громадські слухання, під час яких представники ТОВ СП «НІБУЛОН» надали детальну інформацію про сутність проекту, втілення якого передбачає соціальне партнерство. Враховано побажання мешканців змінити місце відвалування - з «лепехів», де пасеться худоба, перенести в очерети.

Баловненський та Костянтинівський сільські голови А. М. Гаркуша і А. М. Паєнтко зазначили, що мешканці сіл цікавляться, чи не викликатимуть роботи з поглиблення дна екологічних проблем. Компетентну відповідь надали начальник відділу охорони навколишнього середовища ТОВ СП «НІБУЛОН» А. О. Ізмєстьєва та інженер відділу І. Ю. Плошник. Вони ознайомили присутніх із матеріалами  проекту, висновками державної екологічної експертизи, згідно з якими, в тому числі, визначаються місця відвалів. Приміром, їх не розміщують у балках, де існує загроза зсувів.

Про науково обґрунтований підхід до реалізації проекту говорив і начальник відділу Державної екологічної інспекції в Миколаївській області В. П. Бобровський, підтвердивши, що для робіт на Південному Бузі ТОВ СП «НІБУЛОН»  має  весь необхідний пакет документів.

Зрозуміло, що роботи з підчищення суднового ходу  «потривожать» підводних мешканців. Тому передбачено відновлення водного світу – запуск мальків, який відбудеться після завершення робіт на судновому шляху. На зариблення даної ділянки Південного Бугу підприємство планує витратити значні кошти. Заступник начальника Миколаїврибохорони Євген Міщенко  додав, що стосовно цього отримано гарантійний лист, а також звернувся з проханням до сільських голів сприяти, щоб справа на благо людей була   ефективною. Тому що, як не прикро, а охочі нашкодити в нас є. Залишається все ж сподіватися на людську совість.

Підбиваючи підсумок засідання, О. В. Гриценко підкреслив, що робоча група продовжуватиме діяльність до завершення проекту на території району.

Олена Мельниченко.